1. New Cars
  2. LBX World Premiere
  3. Performance & Powertrain

ОСНОВА ЗА ДИНАМИЧНО ПОВЕДЕНИЕ: НОВА ПЛАТФОРМА НА LEXUS

LBX е първият модел на Lexus, конструиран върху вариант на глобалната платформена архитектура за малки автомобили GA-B. Тя е основно променена и адаптирана така че да отговаря на изискванията на Lexus, осигурявайки базови предимства като нисък център на тежестта, широки следи, къси надвеси и изключително здрава каросерия. Платформата е в основата на характера на автомобила, чиято цел е създаване на удоволствие от шофирането и  осигуряване на характерното поведение на пътя Lexus Driving Signature в най-малката компановка досега. Конструкцията спомага за създаването на естествен диалог между водача и автомобила и гарантира увереност, контрол и комфорт по всяко време.

Главният инженер Ендох допълва: „За да постигнем усещане за водача на Lexus за едно цяло с автомобила, ние работихме за постигане на динамична управляемост, увеличаваща в максимална степен предимствата на малкия размер и ниското тегло на автомобила. В същото време ние се съсредоточихме повече от всякога върху усъвършенстването на базовите  характеристики на автомобила, като фундаментална основа върху която се добавя работата на  електронните системи.“

Електронно управляваната спирачна система включва системата Vehicle Braking Posture Control. Тази технология автоматично балансира разпределението на спирачната сила към предните и задните колела, за да намали накланянето и да поддържа линейно, дефинирано динамично поведение. Тя помага и за намаляване на накланянето на автомобила при завиване, като поддържа автомобила стабилен и филтрира вибрациите.

НОВО ПОКОЛЕНИЕ LEXUS HYBRID DRIVE

LBX се задвижва от ново поколение самозареждаща се хибридна електрическа система на Lexus, включваща компактен и лек 1,5-литров трицилиндров двигател. Основните компоненти на хибридната система са претърпели значителни конструктивни промени, включително трансмисията в която се извършва съчетаване на задвижването на бензиновия двигател и електрическите машини и блока за управление на мощността – всичко с цел подобряване на ефективността, намаляване на загубите, спестяване на тегло и намаляване на размера. Системата използва и нова биполярна никел-метал хидридна (NiMH) батерия с ниско съпротивление и висока изходна мощност. Така се осигурява допълнителна мощност за електрическия мотор при ускоряване и се разширяват възможностите на автомобила за шофиране в изцяло електрически режим. 

Задвижването е настроено така че да осигури динамично поведение, независимо дали шофирате из града или по криволичещи селски пътища, с директно управление и усещане за линейно ускорение, което е по-тясно обвързано с използването на педала на газта от водача. Управляемостта е подобрена и от системата за управление Hybrid System Control, която има грижата за точното съответствие на звука на двигателя и ускорението. Благодарение на усъвършенстваната хибридна система, можете да се насладите на шофиране с изцяло електрическо задвижване при по-високи скорости и на по-дълги разстояния, с което се подобрява в максимална степен ефективността на LBX.

За постигане на присъщите на един SUV модел качества, при LBX съществува и възможността за задвижване на четирите колела с помощта на системата E-Four на Lexus. Тя включва допълнителен електрически мотор на задния мост. При потегляне, завиване и шофиране по повърхности с ниско сцепление, системата автоматично осигурява задвижваща сила към задните колела, като помага да се запази стабилността на автомобила и поддържа увереността на водача.

Статута на луксозен автомобил на LBX се доказва от усилията, които Lexus е положил за намаляване на шума и вибрациите (NVH). Те включват добавяне на балансиращ вал към двигателя с цел намаляване на вибрациите, които могат да генерират неприятен ефект в интериора. Специално внимание е обърнато на вратите, в които са интегрирани листове за потискане на високочестотния шум, но подчертаване на нискочестотния шум, за да се осигури  отчетлив и приятен звук.